söndag 31 juli 2011

Andra semesterveckan slut!!

Har tagit det mycket lugnt, suttit ute i trädgården och broderat samt lapat ljus. Solen lyser med sin frånvaro mestadels av tiden, men det har ju varit varmt! I torsdags var jag i Mörarp hos Åsa med Quiltpassion. Hon har/har haft rea! Mina fynd blev dessa:




Jag träffade även Birgitta Steen, som var nere och tillbringade en tid hos Åsa. Vi har inte träffats tidigare i IRL. Även Mats H var i butiken och quiltade sitt första lapptekniksarbete på "Rosa". Modigt, tycker jag!

Har även broderat vidare på min Down in the Garden. Snart färdig med fjärde blocket, så idag har jag använt ljuslådan min morfar gjort, för att rita det stora blocket i quilten! Vilket jobb i denna värme! Flugorna surrad runt mig hela tiden, kan de ha varit ute efter saltet i svetten ;o))? Så här såg det ut!


 
Ha en fortsatt trevlig kväll! I morgon bär det av till Helsingör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar