lördag 4 juni 2011

Härlig utflyktsdag!

Har varit utflykt med min sykompis idag, fast idag har vi letat efter växter. Först var vi i Lund, i en privatträdgård som hade försäljning av växter, Blue Sage, finns som webbshop på nätet. Hittade ett vackert gräs! For sedan till Tirups Örtagård vid Staffanstorp. Oj, oj, oj så vackert där var. Har aldrig varit där, så jag blev ganska överväldigad! Fika, mumsgott med färska örtbullar, sedan shopping! Hittade spännande växter även där. For vidare till Ljungs handel i Lilla Uppåkra, mycket fina smidessaker, men passade inte min plånbok! När vi sedan vände näsan mot hemmet, gjorde vi en avstickare till Boningshuset i Källs Nöbbelöv. En verkligt häftig dag med många vackra upplevelser! Föll sedan ihop i en liten hög på altanen med isvatten och lite glass! Fler sådana dagar och jag svävar på moln! Vädret gör ju sitt också!



3 kommentarer:

  1. Vilken kanondag du haft!! Visst är det kul att titta runt i olika handelsträdgårdar.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha haft en toppendag, där skulle jag velat vara istället för där jag varit. Har handlat (mat och sådant måste ha) och sedan tvättat hela kvällen, har precis varit nere och tömt maskinerna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som balsam för själen!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera