söndag 6 mars 2011

Kvalitetstid - Quilttid!!!!

Denna helgen hade jag planerat att ägna mig åt min hobby! God start igår, skar och planerade och vips, rasade rullkniven i bitar! En mutter saknades, lång stunds letande, men den fanns inte här! In i bilen och köra några mil till närmsta Pandurobutik! Huvva, det blev stressigt! Försökte flörta lite med en gullig bebis i en vagn, som stod just framför HYLLAN, men hon tittade bara misstänksamt på tanten! Nåja, fick shoppat och kom hem till eftermiddagskaffet. Idag har det gått mycket bättre, sytt på dotterns "Wall-hanging, som skall pryda baksidan av hennes bokhylla! Hon gillar inte quiltade saker, men har gått med på att jag fick sy något i lila och rosa, som hon skall hänga på bokhyllan som är rumsdelare i hennes lilla bostad! Har kvar att hitta tyg till ramarna nu, men har nära till Åsa i Mörarp, så det får bli en utflykt!
Sytt färdigt min picnicquilt också! Kommer kanske en bild om jag lyckas med importen!



6 kommentarer:

  1. Ja det må jag säja, flitens lampa har lyst bra!

    SvaraRadera
  2. Vad flitig du har varit och snygga alster har det blivit. Tråkigt med din rullkniv. Skulle inte förvåna mig om skruven snart dyker upp igen, nu när du köpt en ny rullkniv, men då har du en i reserv.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Läckert! jag är i butiken hela veckan, det är ju Quilt Camp. Så du kan komma när du vill, åtminstone mellan 10 och 20...

    SvaraRadera
  4. Härliga saker du fått till!! Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Vilken otur med skärkniven. Tur det löste sig. Vilka ljuvliga projekt du har gjort.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  6. Hi Anna-Christin. :-)
    REally lovely to see your blog and your beautiful quilting. I WILL BE BACK :-)xxx

    SvaraRadera